seolimburg

hands on SEO / zoekmachine optimalisatie / online marketing



SEO expert Limburg

Tegenwoordig is Google My Business de eerste plek die (potentiële) bezoekers bekijken bij het zoeken naar een plaatselijk bedrijf of dienst. Bedrijfseigenaren kunnen hun onderneming gemakkelijk veel hoger laten scoren in de zoekresultaten door ervoor te zorgen dat alle informatie nauwlettend en geheel is op hun bedrijfsvermelding. En... bijkomend profijt: deze Google-dienst voor niets. Als je jouw bedrijf bij Google Mijn Bedrijf hebt vastgelegd, zorg er dan voor dat jouw bedrijfsgegevens consequent worden genoemd. Dit is een voor de hand liggend punt maar wordt vaak aan voorbij gekeken. Google wil namelijk zien dat alle bedrijfsinformatie overal gelijk is: dat wekt vertrouwen. Controleer dus weer de basisgegevens, de openingstijden, productgroepen, contactgegevens en locatie(s). Zorg ervoor dat deze gegevens op ALLE MARKETINGKANALEN hetzelfde is!

Meer websiteverkeer

Wat is je intentie met je SEO strategie? Veel mensen zeggen dat ze hoger willen scoren in Google. Maar is dat echt wat ze menen te zeggen? Of willen ze meer nieuwe websitebezoeker van Google naar hun webpagina realiseren? Misschien willen ze meer artikelen omzetten. Of om meer terugkerende cliënten te realiseren. Aanmeldingen voor e-zines? Dit zijn allemaal verschillende doelen en deze voornemens vereisen verdeelde feiten om te evalueren. Hoger ranken in Google voor een specifieke zoekterm zal waarschijnlijk leiden tot meer websitebezoekers. Maar dat is niet altijd het geval, en dat webverkeer kan ook van mindere waarde zijn. We rankten bijvoorbeeld heel hoog op de zoekterm [Google Analytics]. Een groot aantal van de bezoekers waren niettemin op zoek naar Google Analytics toen ze [Google Analytics] in de browser of zoekbalk typten - dat was hun zoekvoornemen. Dus hoewel we ferm op een belangrijke concurrerende zoekterm zoals [Google Analytics], bracht het ons geen nuttig websiteverkeer. In de meeste voorvallen willen de mensen waarschijnlijk meer organisch verkeer in plaats van hogere scores. En als je een online webwinkel hebt, wil je waarschijnlijk meer omzet maken: je wilt mensen naar je website trekken die een grotere intentie hebben om te kopen. Uw content zoekmachine optimalisatie-strategie moet gefocust zijn op het aantrekken van dat publiek naar uw webpagina.

Scoren in Google

Websitetekst klaar? Nu aan de slag met seo maar! Via het cms-systeem van de website vindt na de tekstrealisatie verdere optimalisatie plaats: de pagina-URL , het broodkruimelspoor, de meta-title-tag en metabeschrijving. De resultaten in de zoekmachines worden verrijkt met rich snippets. Via HTML-codes wordt aan De zoekmachines doorgegeven welke kop de belangrijkste op de pagina is (de H1-code). Hier zijn keywords in verwerkt. Daarna geven de tussenkopjes (H2 t/m H6) aan Google een samenvatting van de tekstinhoud door. Dan zijn de zoekmachines in staat jouw tekst goed te interpreteren en te indexeren. Door interne links en ankerteksten wordt de vindbaarheid van de zoekterm verstrekt. Je geeft door middel van intern linken kracht door aan de belangrijkste pagina’s. Kortom, nadat de Google-tekst is geschreven moet er via het cms-systeem nog op diverse vlakken aan SEO-optimalisatie gewerkt. https://is.gd/seo_websitetekst

Belang van zoekwoorden

SEO specialist www.joquecommunication.nl.png
Het betekenis van zoektermen Zoekwoorden zijn een vereiste. Ze vormen de totale basisbeginsel van SEO. Als je geen zoekwoorden selecteert, bestaat je vindbaarheid in Google vooral uit toeval. Niet dat er iets mis is met toeval, maar je wil ongetwijfeld wel meer zekerheid als het om het bereiken van potentiële klanten gaat. Je zoekt je zoektermen dus op woorden en vragen die jouw doelgroep gebruikt. Het heeft namelijk totaal geen nutom vindbaar te zijn op zoekwoorden die jouw toekomstige klant niet kent of niet kiest. Als je vindbaar bent op zoekwoorden waar nooit iemand op zoekt, is de inspanning die je in de SEO hebt gestopt voor helemaal niets geweest. Een onderzoek naar zoektermen houdt dus in dat je op zoek gaat naar woorden die jouw toekomstige klanten gebruiken om er zodoende voor te zorgen dat ze jouw website in de zoekresultatenpagina's vinden. Klik HIER om naar mijn website te gaan

 

Website laten analyseren voor SEO kansen

Online_marketing_SEO_content_marketing_Joque_Communication.jpg
SEO analyse SEO teksten SEO audits Joquecommunication.nl.jpg
Hogere posities in De SERP's? Start met de vrijblijvende SEO quick scan! Met een quick scan ontvang je een globaal beeld van de huidige toestand van jouw website. De scan brengt belangrijke punten van verbetering direct aan het licht en laat zien hoe goed jouw website scoort op belangrijke zoekwoorden. Je ontvangt verslag snel toegezonden per mail. Daardoor heb een goede indruk van SEO scores van je website en met welk onderdeel je aan het werk moet gaan. Niet alleen om hoger in Google te komen maar boven alles om jouw doelstellingen van jouw website te halen! De quick scan checkt: 1. SEO techniek 2. SEO content 3. SEO autoriteit. Klik HIER om naar mijn website te gaan

Google Mijn Bedrijf

Local_SEO_Joque_Communication.jpg
Lokale_SEO_verbeteren_met_7_tips_Joque_Communication.jpg
Wat is Google My Business? Als je jouw klanten vooral plaatselijk moet bereiken, dan is het bepalend dat je jouw plaats in 'Google Mijn Bedrijf' {claimt|optimaal toepast! Google Mijn Bedrijf is een kosteloze internetgids. Hier vinden klanten die jouw kantoor zoeken, of bepaalde zoekwoorden gebruiken, de bedrijfsgegevens met: openingstijden, dienstverlening, contactgegevens, websitelinks en een korte beschrijving van jouw winkel. Die meldingen worden rechtstreeks geïntegreerd in Google Maps. Zie het als de hedendaagse variatie van een telefoonboek, alleen met veel meer feiten. Tegenwoordig is Google Mijn Bedrijf de eerste plaats die (potentiële) klanten opzoeken bij het zoeken naar een plaatselijk bedrijf of dienstverlening. Bedrijfseigenaren kunnen hun kantoor gemakkelijk veel hoger laten ranken in de zoekresultaten door ervoor te zorgen dat alle info nauwlettend en compleet is op hun bedrijfsvermelding. En... bijkomend pluspunt: deze Google-dienst blijft gratis. Als je jouw bedrijf bij Google Mijn Bedrijf hebt geclaimd, zorg er dan voor dat jouw bedrijfsinformaties consequent worden vermeld. Dit is een voor de hand liggend punt maar wordt vaak vergeten. Google wil namelijk zien dat alle bedrijfsinfo overal gelijk is: dat wekt vertrouwen. Controleer dus weer de basisgegevens, de openingstijden, services, contactgegevens en locatie(s). Zorg ervoor dat deze gegevens op ALLE MARKETINGKANALEN identiek is! Kik HIER om de website te bezoeken

seo en conversie

Wat is het intentie van de tekst? Wat wil je dat een websitebezoeker doet als hij op de site komt? Je wilt dat de tekst de digitale klant tot bestellen aanzet. Wat je van een bezoeker verwacht moet je wel duidelijk communiceren via de tekst, maar ook het ontwerp helpt ook! Wat wil je bereiken met de webpagina? Een artikel of dienstverlening kopen? Een offerte vragen? Een afspraak maken? Aanmelden voor je maandelijkse nieuwsbrief of evenement? Een uitwerking vinden op zijn behoefte? Het binden van bezoekers aan jouw website met goede content?

website optimaliseren

Alles voor een happy klant Cases van klanten over SEO analyse, SEO tekst, online marketing Joque Communication.jpg
Websitetekst klaar? Nu aan de slag met seo maar! Via het dashboard van de website vindt na de tekstrealisatie verdere seo-optimalisatie plaats: de URL, het broodkruimelspoor, de meta-title-tag en metabeschrijving. De resultaten in de zoekmachines worden extra aantrekkelijk gepresenteerd met verrijkingen. Via H1 T/M H6 -codes wordt aan Google doorgegeven welke kop de belangrijkste op de pagina is (de H1-title-tag). Hier zijn zoekwoorden in geplaatst. Daarna geven de tussenkopjes (H2 t/m H6) aan Google een samenvatting van de inhoud van de pagina door. Dan zijn de zoekmachines in staat jouw tekst goed te interpreteren en te in hun index op te slaan. Door interne links en ankerteksten wordt de vindbaarheid van de zoekterm verstrekt. Je geeft met links link juice door aan de voornaamste websitepaginas'. Kortom, nadat de tekst is geschreven moet er via het cms-systeem nog op diverse vlakken aan SEO-optimalisatie gewerkt. Klik HIER om naar mijn website te gaan

doel seo tekst

Lokale_SEO_verbeteren_met_7_tips_Joque_Communication.jpg
Wat is het ambitie van de tekst? Wat wil je dat een websitebezoeker doet als hij op de site komt? Je wilt dat de inhoud de bezoeker tot actie aanzet. Wat je van een bezoeker verwacht moet je wel duidelijk aangeven via de content maar ook het ontwerp helpt daarnevens! Wat wil je bereiken met de webpagina? Een item of dienst kopen? Een offerte vragen? Een afspraak maken? Aanvraag indienen voor je regelmatige nieuwsbrief of belevenis? Een oplossing vinden op zijn behoefte? Het binden van bezoekers aan jouw website met kwalitatieve content? Klik HIER om naar mijn website te gaan

 

SEO quick scan

Verschil SEO quick scan en SEO analayse.jpg
Wat is het verschil tussen een SEO quick scan en een SEO-audit Met een quick scan krijg je een ongeveer beeld in grote lijnen van de zoekmachine-conditie van jouw websitepagina's. Enkele belangrijke elementen worden in generieke lijnen zichtbaar. Een SEO-onderzoek is veel intensiever. Per onderdeel (techniek, content, autoriteit) wordt jouw website gecheckt en worden verbeterpunten gespecificeerd. Je weet dus direct welk onderdeel je moet gaan aanpakken én hoe.
  • SEO quick scan tipSEO dienstverlening, online marketing: contentmarketing en social mediamarketing. Ontzorging van MKB in Limburg. Regio: Midden-Limburg.

SEO scan of audit

Wat is het verschil tussen een SEO quick scan en een SEO-analyse Met een snelle seo-analyse krijg je een ongeveer beeld in grote lijnen van de zoekmachine-conditie van jouw websitepagina's. Enkele belangrijke punten worden in generieke lijnen waarneembaar. Een SEO-analyse is veel diepgaander. Per SEO-onderdeel (techniek, content, autoriteit) wordt jouw website gecheckt en worden opties voor optimalisatie toegelicht. Je weet dus direct welk seo onderdeel je moet gaan aanpakken én hoe. Klik HIER om naar mijn website te gaan

 

zoekmachineoptimalisatie

Local_SEO_Joque_Communication.jpg
Wil je na een SEO analyse de zoekmachine optimalisatie uitbesteden, dan doet Joque Communication dat graag voor je. Mijn certificering door SEOguru Amsterdam bevestigt dat er gewerkt wordt volgens Google-richtlijnen. Naast het verbeteren van vindbaarheid voor zoekmachines ga ik ook aan de slag met conversieoptimalisatie (CRO). Want wat heb je aan {bezoekers|websitebezoekers op je website als deze niet de actie uitvoeren die jij van hen wilt. Content (tekst, design, foto’s, film) moet aansluiten bij de zoekvraag. De volledige pagina (design, tekst, afbeeldingen) moet de bezoeker duidelijk maken wélke actie en wat er van hem/haar wordt verwacht: iets kopen of downloaden, inschrijven voor de nieuwsbrief... Niet elke bezoeker gaat direct tot actie over. Dat hangt af van de fase waarin deze zit: is men zich aan het oriënteren of is de beslissing min of meer genomen en is men aan het vergelijken? Daarom moet content aansluiten bij de fasen van de klantreis die Google omschrijft als SEE - THINK - DO - CARE fasen. Deze fasen worden verwerkt in een online marketing funnel. Klik HIER om naar mijn website te gaan